Terbaik dari ! Lensa Klasik !

Rabu, 29 Februari 2012

Pensil Termahal Didunia

Pensil Termahal Di Dunia

Kejinya Setitis Arak


Punca Sebenar Kenapa Amerika Berpengaruh Di Dunia


Selasa, 28 Februari 2012

Kitab Injil Berusia 1,500 tahun ditemui


Hukum Orang Yang Tidak Mahu Membayar Hutang


Berdosa besar bagi orang yang sengaja tidak membayar hutang. Seseorang yang suka melewat-lewatkan bayaran hutang setelah berkemampuan untuk membayar-nya, boleh mendatangkan kesan buruk dalam hidupnya bukan sahaja di dunia bahkan di akhirat antaranya :

Pelukis Karikatur Nabi Muhammad Terima Pembalasan

Kurt Westergaard, lelaki yang melukis kartun Nabi Muhammad S.A.W dengan niat untuk menghina Islam suatu ketika dulu. Allah S.W.T telah bakar lelaki ini dalam api. Banyak cubaan untuk membunuh lelaki ini tetapi ramai yang mati ditembak oleh polis yang mengawal lelaki ini. Dengan kuasa Allah S.W.T, walaupun dijaga rapi oleh pihak polis. Api yang datang dari mana entah, membakar lelaki ini.

Dalam laporan siasatan, akhbar Arab, yang diterbitkan dari Arab Saudi, Telah mendakwa Kurt Westergaard, kartunis Denmark, telah meninggal

Isnin, 27 Februari 2012

Tabiat Buruk Yang Boleh Merosakkan Otak


10 TABIAT BURUK YANG BOLEH MEROSAKKAN OTAK ; 
 
1. Tidak mengambil sarapan pagi – Apabila seseorang tidak mengambil sarapan pagi, paras gula dalam darah akan menjadi rendah. Ini akan mengakibatkan kekurangan bekalan nutrisi pada otak dan menjadikannya kurang aktif.

2.Terlebih makan - Ia akan membebankan pembuluh darah otak dan mengurangkankuasamental otak.

3.Perokok - Asap rokok akan mengakibatkan sel-sel otak terjejas atau terbakar dan boleh menga kibatkan penyakit ‘Alzheimer’.

4.Penggunaan gula yang berlebihan – Pengambilan gula secara berlebihan akan mengganggu penyerapan proteindan nutrisi. Selain daripada itu, ia akan mengganggu perkembangan otak yang sihat.

5.Pencemaran udara – Otak adalah pengguna oksigen terbesar dalam badan manusia.Pencemaran udara boleh menyebabkan pengurangan bekalan oksigen ke otak dan keaktifan otak.

6.Terlebih tidur – Tidur adalah bagus untuk merehatkan otak tetapi masatidur yang panjangboleh mengakibatkan sel-sel otak kita mati.

7.Menutup muka ketika tidur - Tidur sambil menutup muka akan mengakibatkan otak menerima lebih banyak karbon dioksida berbanding oksigen dan ini akan membawa kerosakan kepada otak.

8.Membiarkan otak bekerja - semasa kita berada di dalam keadaan kurang sihat- Bekerja semasa anda kurang sihat boleh mengurangkan keberkesanan otak dan juga membawa kerosakan kepada sel-sel otak.

9.Kurang berimiginasi - Berfikir adalah satu cara terbaik untuk melatih otak kita. Kurangnyaberimiginasi boleh menyebabkan tahap kecerdasan/keaktifan otakmenurun.

10.Jarang berfikir – Jarang berfikir akan menyebabkan otak kita kurang aktif.

Oleh itu,perbincangan yang membina boleh menambah keberkesanan kecerdasan otak kita. Semoga panduan ini bermanfaat kepada kita semua ya.

Ahad, 26 Februari 2012

Khasiat Bacaan Yassin


Assalamualaikum... hari ni kita kongsi kan khasiat apabila kita membaca Yassin..
Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud: “Bacalah surah Yasin kerana ia mengandungi keberkatan.” Iaitu:

Sabtu, 25 Februari 2012

Johan Kena Serang Dengan Isteri Ketika "live" di radio ERA

Berbaris Panjang Untuk Lihat Janggut Nabi Muhammad


DHAKA, Bangladesh : Sejumlah penganut Islam berbaris panjang untuk melihat sehelai janggut Nabi Muhammad SAW di Masjid Nasional di sini semalam.
Janggut itu diletakkan di dalam sebuah bekas berkaca semasa ia dipamerkan kepada orang ramai.
Pusat Kebuadayaan Turki meminjamkan bekas yang mengandungi janggut Nabi Muhammad itu untuk dipamerkan kepada orang ramai.
Nabi Muhammad wafat pada tahun 632 Masihi semasa berumur 63 tahun. – Kosmo

Pesanan Rasulullah Sebelum Tidur


SEBELUM tidur, Rasulullah SAW pernah berpesan kepada Saidatina Aisyah :
“Ya Aisyah, jangan engkau tidur, sebelum melakukan 4 perkara iaitu :

Jumaat, 24 Februari 2012

Kisah Allah Mencipta Jibrail A.S


Telah bersabda Rasulullah S.A.W bahawa, 

  • “Sesungguhnya Allah telah menciptakan malaikat Jibrail dengan bentuk yang sangat elok. Jibrail mempunyai 124,000 sayap dan di antara sayap-sayap itu terdapat dua sayap yang berwarna hijau seperti sayap burung merak, sayap itu antara timur dan barat. Jika Jibrail menebarkan hanya satu daripada beberapa sayap yang dimilikinya, maka ia sudah cukup untuk menutup dunia ini”

Khamis, 23 Februari 2012

Nabi Menangis Melihat Azabmu Di Neraka, Wahai Wanita

Ali r.a. meriwayatkan sebagai berikut:
“Saya bersama Fatimah berkunjung kerumah Rasulullah dan kami temui beliau sedang menangis. Kami bertanya kepada beliau, “mengapa tuan menangis wahai Rasulullah?” Beliau menjawab, “pada malam aku di Isra’kan kelangit, daku melihat orang sedang mengalami berbagai penyeksaan… maka bila teringatkan mereka aku menangis.” Saya bertanya lagi,”wahai Rasulullah apakah yang tuan lihat?”

Kreatif, Seni Grafik Mimpi Ngeri Yang Menakutkan (11 gambar)

Ini adalah seni grafik digital, Karya ini dihasilkan oleh artis digital, Anton Samenov, dari Russia. Beliau mengaplikasikan kehidupan sebenar kisah Seram dan imej-imej ini seakan-akan gambaran mimpi ngeri yang menakutkan dan menyeramkan. lagi gambar dibawah ...

Rabu, 22 Februari 2012

Rama-rama "transparent" Glasswing (10 gambar)

Besar sungguh ciptaan Allah, yang berkuasa di setiap makhluknya, ni adalah rama-rama berkepak lutsinar/transparent.. sangat cantik... lagi gambar di bawah...

Garis Panduan Wanita Berpakaian Menurut Islam


16 Kelebihan Sujud dalam solat


Sabtu, 18 Februari 2012

24 Peringatan Penting Untuk Wanita


Jumaat, 17 Februari 2012

7 Cara Bersahabat Kerana Allah

Assalamualaikum dan selamat hari Jumaat semua.
7 Cara Bersahabat Kerana Allah

1.Memberitahu temannya bahawa dia kasih dan suka kepadanya
Nabi Muhammad S.A.W bersabda
'Jika seseorang kasih kepada seseorang makan hendaklah dia memberitahu temannya'
(HR Abu Daud)

2.Apabila berpisah dengan seseorang maka hendaklah dia mendoakan sahabatnya tanpa pengetahuannya
Nabi Muhammad S.A.W bersabda
'Setiap hamba muslim yang mendoakan saudaranya tanpa pengetahuannya pasti akan didoakan malaikat dengan berkata engkau juga akan mendapat seumpamanya'
(HR Muslim)

4 Kunci Kebahagian

 
Salam Jumaat, saya ingin kongsikan 4 kunci kebahagian.. semoga dengan petikan di bawah boleh di jadikan panduan dalam kehidupan seharian...

Keberkatan dan Kelebihan Hari Jumaat


Begitu besarnya hikmah hari Jumaat atau dalam bahasa Arabnya “Jumu’ah” yang berasal daripada perkataan “jama’a”, bermakna ‘berkumpul’. Berkumpul yang dimaksudkan di sini ialah menunaikan solat dan mendapatkan ilmu (melalui khutbah) dengan ‘duduk sama rendah berdiri sama tinggi’ bersama-sama jemaah lain tanpa mengira warna kulit atau pangkat, kekayaan, dan keupayaan. Pada waktu inilah nilai manusia itu sama, yang membezakannya hanyalah iman dan takwa terbit tanpa disedari. Oleh hal yang demikian itu, hari Jumaat dikatakan hari untuk umat Islam berkumpul, memanjatkan doa serta membuat pelbagai amal kebajikan untuk mendapat keredhaan dan rahmat daripada Allah S.A.W.

Rabu, 15 Februari 2012

Al-Quran Terbesar Di Dunia

  

Fakta Tentang Planet Pluto

  • Planet Pluto mengambil masa 248 tahun utk mengelilingi matahari. Setiap 20 tahun ia mengubah orbitnya bagi mengelak dari berlanggar dengan planet Neptune.
  • Planet Pluto adalah satu-satunya planet dalam sistem suria yang tidak pernah dilawati oleh kapal angkasa.Pada 11 Januari 2006,NASA telah menjadualkan satu misi New Horizons ke planet tersebut dan dijangka sampai pada pertengahan 2015 selepas menempuh perjalanan sejauh 3 bilion batu. Sumber

Kenapa Kucing Makan Rumput ??


Selasa, 14 Februari 2012

Keluasan Neraka

Assalamualaikum..

Yazid Arraqqasyi dari Anas bin Malik ra. berkata:-

Jibrail datang kepada Nabi saw pada waktu yg ia tidak biasa datang dalam keadaan berubah mukanya, maka ditanya oleh nabi s. a. w. "Mengapa aku melihat kau berubah muka?"
Jawabnya: "Ya Muhammad, aku datang kepadamu di saat Allah menyuruh supaya dikobarkan penyalaan api neraka, maka tidak layak bagi orang yg mengetahui bahawa neraka Jahannam itu benar, dan siksa kubur itu benar, dan siksa Allah itu terbesar untuk bersuka-suka sebelum ia merasa aman daripadanya." Lalu nabi s. a. w. bersabda: "Ya Jibrail, jelaskan padaku sifat Jahannam." Jawabnya: "Ya. Ketika Allah menjadikan Jahannam, maka dinyalakan selama seribu tahun, sehingga merah, kemudian dilanjutkan seribu tahun sehingga putih, kemudian seribu tahun sehingga hitam, maka ia hitam gelap,tidak pernah padam nyala dan baranya. Demi Allah yg mengutus engkau dengan hak, andaikan terbuka sebesar lubang jarum nescaya akan dapat membakar penduduk dunia

Ahad, 12 Februari 2012

Kisah Ainul Mardiah Bidadari Syurga


Kawal Kemarahan Dalam Islam

 Assalamualaikum.  
Setiap yang bergelar manusia pasti pernah marah dan mempunyai perasaan marah. Berapa ramai yang dapat mengawalnya dengan cara yang betul. Pastinya ramai yang lebih suka melepaskan perasaan marah daripada menahannya. Di sini terdapat diantara kaedah untuk mengawal perasaan marah mengikut cara Islam.

 1. Mengubah Posisi - Rasulullah s.a.w bersabda: “Apabila salah seorang di antara kamu marah, dan ketika itu ia dalam kedudukan berdiri, maka hendaklah ia duduk. Kerana hal itu akan menghilangkan marahnya. Dan kalau tidak, maka hendaklah ia berbaring.” (Riwayat Muslim)

Cahaya Aurora Hijau Di Kanada


Sabtu, 11 Februari 2012

Kemuliaan Ibu Mengandung Dalam Islam


Keajaiban Dunia di Panama City, Florida

kabus berbentuk ombak, dikala angin laut meniup kencang, sehingga menjadi pemandangan yang menakjubkan.. lagi gambar di bawah

Jumaat, 10 Februari 2012

KFC ada pesaing di China


Cacing Gergasi Loch Ness Iceland Telah Dirakam [Video]


Dosa Lebih Besar Dari Berzina

Pada suatu senja yang lenggang, terlihat seorang wanita berjalan terhuyung-huyung. Pakaiannya yang serba hitam menandakan bahwa ia berada dalam dukacita yang mencekam.

Tudungnya menutup rapat hampir seluruh wajahnya. Tanpa hias muka atau perhiasan menempel di tubuhnya. Kulit yang bersih, badan yang ramping dan rauk wajahnya yang ayu, tidak dapat menghapus kesan kesedihan yang tengah menekan hidupnya. Dia melangkah terseret-seret mendekati kediaman rumah Nabi Musa a.s.

Diketuknya pintu perlahan sambil mengucapkan salam. Maka terdengarlah ucapan dari dalam “Silakan masuk”.

Khamis, 9 Februari 2012

6 Jenis Wanita Yang Patut Dihindari Lelaki


Sebab-sebab Malaikat Rahmat Tidak Masuk Rumah Anda


1. Rumah orang yang memutuskan hubungan silaturrahim.

2. Rumah orang yang memakan harta anak yatim secara haram.

3. Rumah yang memelihara anjing.

4. Rumah yang banyak menimpan gambar yang mencerca para sahabat Nabi, orang yang telah mati dan sebagainya.

5. Rumah yang mengumandangkan nyanyian yang memuja selain daripada Allah.

10 Peristiwa Besar Tahun 2011

1. Revolusi Di Timur Tengah

Awal tahun 2011 merupakan permulaan yang buruk bagi sejumlah negara di kawasan Timur Tengah dan Afrika dengan majoriti penduduk beragama Islam, namun dengan pemimpin-pemimpin bersikap tirani dan autokrasi.

Pada 14 Januari 2011, Presiden Tunisia, Zine al-Abidine Ben Ali yang telah berkuasa selama 23 tahun, digulingkan oleh gerakan revolusi yang dilakukan rakyatnya. Disusuli dengan tergulingnya presiden Mesir

Rabu, 8 Februari 2012

Apabila Suara Bertukar [ video - suara merdu yang menyeramkan]


Selasa, 7 Februari 2012

Sebuah Kotak Buang Bayi Di Rusia

Sikap Wanita Yang Disukai Lelaki

Keibuan
Banyak lelaki yang terpikat pada wanita yg bersikap keibuan, lembut,mengambil berat dan penuh kasih sayang. Wajah yang keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing2. 

Keanak-anakkan
Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakkan yg melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah.

Isnin, 6 Februari 2012

Budak Tercantik Jadi Fenomena (9 gambar)


Cantiknya budak digelar Little Loli ini. Setelah gambarnya diupload di internet.Ia tersebar dengan cepat kerana ramai yang memuji-muji kecantikkan budak dari China ini. Kecantikkan semula jadi ini membuatkan ramai yang terpesona.

Ahad, 5 Februari 2012

Alat Yang Membolehkan Ciuman Jarak Jauh


Traffic Light Yang stress

giler lah, stress, dah lambat nak pergi kje kalau ni kat jalan raya ade traffic light macam ni...

Iklan Israel Punca Iran Haramkan Semua Produk Samsung (video)

Empat karakter dalam acara television popular di Israel, menyamar menjadi perempuan Iran, yang secara tidak sengaja meledakkan reaktor nuklear menggunakan tablet Samsung. Iklan itu menimbulkan kemarahan Iran yang memutuskan untuk melarang seluruh penjualan produk Samsung (sumber: Al Arabiya)

Senjata Penghalang Syaitan

NASA - Pembongkaran Yakjuj dan Makjuj

Weekly World News telah mendedahkan tentang penemuan mengejutkan mengenai satu kaum primitif yang di panggil Mole People hidup 20 batu di bawah tanah, menggunakan terowong rahsia untuk memasuki United States!

Penemuan ini telah dibuat bukan oleh ahli kaji purba, tetapi oleh saintis NASA yang menggali jauh ke dalam Bumi – dan mereka cuba menyembunyikan kewujudan kaum ini dari pengetahuan awam.

Sabtu, 4 Februari 2012

Rahsia Israel Yang Tak Pernah Kita Tahu

Negara Israel merupakan negara yang ditubuhkan atas tanah haram, diiktiraf oleh Amerika dan sekutunya, Israel adalah sebuah negara yahudi yang dipimpin oleh rejim zionis. Kesengsaraan rakyat Palestine tidak diambil peduli oleh PBB, kerana PBB hanyalah sebagai pelakon kononnya menjaga keamanan negara dunia. Sehingga negara Palestine kini sedikit demi sedikit ditawan oleh rejim zionis laknatullah.


Apa nak jadi ni, Kerana Boyfriend, Sanggup hina Allah

MasyaAllah, apa nak jadi dengan budak-budak zaman sekarang ni, bertudung baik, sopan... tetapi sanggup hina tuhan sendiri, memalukan bangsa dan agama... mengikut sumber, remaja ini berumur 14 tahun, sebabnya berebut boyfriend. Semoga dia diberi nasihat yang baik, dan jangan mengutuk, harap berita ini tidak benar.

Israel Bakal Serang Iran


Hebat, "Angry Bird" Serang Kereta Manusia

"Angry Bird"???hahaha... tapi..kesian burung ini, terbang rendah sangat, kan dah kemalangan...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PING/BUSUK.ORG

Copyright (c) 2012 BUROK