Terbaik dari ! Lensa Klasik !

Jumaat, 3 Februari 2012

Misteri Kematian Kurt Cobain

Mungkin kita mengetahui mengenai Kurt Cobain, mantan vokalis terkenal Nirvana. Berita tergempar mengenai kematian Kurt Cobain pada 4 April 1994 mengejutkan semua pihak terutamanya para peminat setianya. Kematiannya terjadi pada era popularitinya dalam dunia muzik.

Kematian Kurt Cobain dilaporkan oleh media massa Amerika sebagai bunuh diri (suicide). Namun begitu, setahun selepas kematiannya itu timbul berbagai gosip angin tentang kematian Kurt. Gosip-gosip itu kelihatan lebih jelas dengan beberapa bukti yang ditemukan oleh beberapa orang penyelidik.

Salah seorang penyelidik sosial Stewart yang juga seorang pemerhati muzik, percaya bahawa Kurt Cobain tidak bunuh diri tetapi dibunuh!. Stewart juga mendakwa bahawa Kurt dibunuh oleh seseorang, kemungkinan seorang anggota Mafia yang juga pernah mengintai personal Nirvana lainnya kerana enggan membayar wang keamanan/perlindungan.

Gosip lain pula mengatakan cerita bunuh diri Kurt hanya sebuah rekaan. Kurt dikatakan masih hidup dan menikmati kehidupan di luar Amerika. Gosip itu juga menyebutkan, vokalis tersebut pernah terlihat berjalan-jalan di Rio De Jenario dan Paris. Selain itu, Kurt juga didakwa pernah terlihat di Disobey Club, di London, dipanggung-panggung theater serta di Festival Hackney Homeless. Selain itu, salah seorang peminat mengatakan pernah menjumpainya berbelanja di supermarket Kwik Save, kota Canning.

satu lagi cerita mengenai Kurt Cobain mati kerana ia menjadi eksperimen CIA. Salah seorang yang terlibat dengan eksperimen CIA ini mencuba menghubungi Stewart untuk memberitahu fakta-fakta yang sebenarnya. Stewart setuju untuk bertemu dengan agen tersebut di Gereja Temple, Fleet Street. Stewart memberitahu agen yang berjumpa dengannya itu sangat muda tetapi kelihatan seperti ketakutan ketika duduk di sampingnya. Menurut agen tersebut, CIA terlibat secara langsung tentang pengaruh-pengaruh muzik popular atas golongan muda. Hal itulah yang menjadi puncak pada pembunuhan penyanyi-penyanyi terkenal sebelum ini seperti Brian Jones, John Lennon dan Jim Morrison.

Menurut agen teresebut, pihak CIA sentiasa memastikan bahawa aliran muzik dan lirik yang dibawakan kurt Cobain mengandung nilai-nilai sentimen perkauman, sifat benci terhadap warna kulit yang berbeza dan hubungan sesama kaum. Dalam konteks Nirvana ini, khususnya Kurt Cobain, dia mungkin diyakini tidak mengikuti aturan yang dikehendaki oleh CIA sebagai mana yang disetujui bersama.

Informan itu juga memberitahu Stewart bahawa penyanyi-penyanyi telah diracuni fikiran mereka untuk melakukan tindakan 'bunuh diri' ketika di saat mencapai puncak popularitinya. Semua ini karena CIA mahu memastikan para peminatnya bersimpati pada vokalis tersebut dan terus menerus mendengar muzik yang dinyanyikan, walaupun penyanyi atau band itu telah 'mati'.

Kebenaran ini dapat dilihat pada beberapa group rock zaman dahulu dan sekarang yang masih digemari dan album-album mereka masih dibeli oleh kebanyakan fans misalnya Elvis Presley dan The Beatles.
Persoalan yang timbul sekarang, apakah tembakan itu datang dari tangannya sendiri? Laporan paling lengkap mengenai tragedi sebenarnya ini hanya diketahui 9 tahun selepas kejadian itu. Bekas penulis lagu-lagu rock dan penyanyi sebuah group rock iaitu Max Wallace dan Ian Halperin membentangkannya dalam buku mereka yang berjudul In Love and Death : The Murder of Kurt Cobain, diterbitkan pada 3 April 2004. Buku mereka ini berhasil menghasilkan teori bahawa Kurt Cobain telah dibunuh (murdered) bukannya bunuh diri (suicide). Teori mereka disokong oleh bukti-bukti forensik polisi daerah Seattle.

Wallace dan Halperin menjabarkan pada saat kematiannya tahun 1994, Kurt Cobain telah meninggalkan isterinya Courtney Love dan membeli dua tiket penerbangan ke Seattle untuk dirinya dan seorang perempuan yang tidak dikenali. Courtney percaya perempuan tersebut adalah teman wanita Kurt.
Hal ini dibuktikan melalui laporan mereka yang mengatakan sejam sebelum kematiannya, Kurt telah hilang dari pusat pemulihan di Los Angelas, dia didapati telah menghubungi United Airlines untuk membeli tiket penerbangan yang masih belum digunakan sehingga sekarang.

Wallace dan Halperin dalam awal penyelidikannya, mereka mempelajari laporan forensik mayat Kurt yang dikeluarkan oleh Polisi Seattle. Catatan tersebut melaporkan Cobain telah guna heroin yang berlebihan sebelum bunuh diri dengan pistol. Mereka percaya seseorang telah memberikan sejenis serbuk kepada Kurt, kemudian menunggu Kurt menghisap serbuk  tersebut hingga berfantasi dan akhirnya melepaskan tembakan. Tidak ada tanda atau cap jari yang tinggal pada pistol Kurt Cobain. Namun hasil penyelidikan mendapati kemungkinan sekurang-kurangnya ada 3 orang berada bersamanya di kamar itu sebelum ia mati.

Kurt Cobain bukanlah orang pertama yang dibunuh, telah berpuluh-puluh artis terkenal yang dibunuh oleh agen-agen, kerana tidak mengikut aturan dari pihak mereka. Terdapat banyak penyelidikan yang diterbitkan tetapi berhubung media massa Amerika milik sepenuhnya bangsa Yahudi, maka hal-hal demikian ditutup rapat tanpa diberi ruang kepada masyarakat.

6 Kata-kata Sakti:

Tanpa Nama berkata...

This post gives clear idea in support of the new visitors of blogging, that truly how to do blogging
and site-building.

My website ... best organic skin care products

Tanpa Nama berkata...

Friday night there is a 'Little Black Dress Event'
at Moonlite Gardens from 7pm ' 10pm. Because
Origami generally folds into a 3D creation from a flat plane,
both sides of paper can be visible (depending on the folds involved).
The animation of the characters is just as impressive, starting
with Pinocchio himself (voiced by real boy actor Dickie Jones).


Feel free to surf to my web page - free 3d animation software for pc

Tanpa Nama berkata...

If you desire to take a good deal from this post then you have
to apply such methods to your won webpage.


Also visit my weblog Ipad glass repair pricing

Tanpa Nama berkata...

Thanks very interesting blog!

My webpage; no2 maximus muscle builder

Tanpa Nama berkata...

Hi, this weekend is nice designed for me, because
this point in time i am reading this wonderful educational article
here at my residence.

Here is my site ... click here

Unknown berkata...

Sangat disesalkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright (c) 2012 BUROK